Metin2 + HTML5? 2017. december 30., szombat - 17:40


Utolsó bejegyzésem az évben, és pont/megint Metin2 a téma. De ez van.

Már napok óta gondolkodok ezen - úgy csinálnék egy Metin2 klónt – még ha csak olyat is, hogy .. na, értitek.. Egy leegyszerűsített valamit szeretnék, amiben csak annyit akarok, hogy a modell(ek) az eredetik legyenek. Meg azok textúrája.

A terv az, hogy valahogy exportálok a Metin-ből néhány modellt, ThreeJS lesz a grafikus motor, Node.js + SocketIO lesz a hálózat alapja. Én meg hozzáadom a "programozást" (azt hiszem, hogy ezt inkább valami eseményvezérlésnek kéne nevezni, mert nem sok programozási tudás kell, ha már a grafikus rész megvan).

Instán közzé is tettem egy képet már, de nem túl szép (mobilfotó laptopképernyőről), ezért ide másikat rakok fel, azóta lett pluszba haja a karakternek:


Ez most egy térben körbeforgatható cukiság.

A probléma most az, hogy bár a 3dsmax7-tel  sok dolgot lehet kezdeni a Metin2-es, pack mappából kicsomagolt gr2 model- és skeleton infókat tartalmazó fájlokkal, de nem igazán sikerül magát a csontvázat exportálni. A hozzájuk tartozó textúra .DDS formátumban van, de azt a legelső online converter találat tökéletesen átdobja PNG-be.

A .GR2 fájlok viszont nem ilyen egyszerűek. Az egyetlen opció, hogy a "gr2meshconv1_3" stuffal át lehet őket dobni .SMD és .MS formátumba. Az előbbi a Half-Life 1 modellformátuma, az utóbbi pedig lefuttatható szkript a Max-hoz.

A helyzet az, hogy két modellezőt használok egyszerre, a 3DS Max 7-et és a Milkshape-et. Viszont egyik sem tudja importálni a .SMD fájlokat, hiába generálja/konvertálja őket a "meshconv". Hibásak, vagy ilyesmi. Nem megfelelő formátum. Pedig abban a csontváz- és animáció IS benne lenne... Micsoda véletlen.
Sajnos a .MS fájlokban csak a vertexek vannak, így mint látható a képen is - el tudtam menteni a modellt OBJ formátumba, de nincs hozzá csontváz, animáció..

Így állok most.. Keresgélem a megoldást. Legrosszabb esetben meganimálom én, bár abban nem lesz köszönet.. xD

Edit: (20:22)
Hát, nem lett megoldás. Ugyan a 3ds max betölt valami csontváz-szerűséget, ha a .GR2 fájlt egyből importálom, de ha azt tovább exportálom, onnantól nem bone-okként lesz mentve, hanem vertexekként, az meg nem poén. És nem nagyon találtam módot arra a problémára, hogy: triangle to bones. Hiába is írja a max, hogy azok bizony csontok.. (Csak szerinte.)

Ezért nekiálltam magam a csontváznak, az fél óra sem volt, gyönyörűen megcsináltam, viszont a megfelelő vertexeket hozzáilleszteni már művészet, annyira lassan is halad. Az autoweld nem igazán jöhet szóba, az ... sok egyéb (test)részt is a bone-hoz ragaszt, és idiótán néz ki a forgás, ezt bizony "manuálisan" kell csinálni.. Egy kar már kész, plusz a hát/has.. Hátra van a másik kar meg a két láb. A láb talán gyorsabb lesz, a karon sok kis bizbasz van (a nindzsa feketeszélen), aminek az alkarral kell forogniuk, így .. óvatosan haladok..


Edit: (12. 31.)
Sikerült elaludnom. Reggel 7-ig fent voltam, az ÖSSZES létező lehetőséget kipróbáltam, vagy letöltöttem. Egyszerűen hihetetlen, de NINCS működő, vagy én nem találtam. Mármint a .GR2 fájlok animációjának exportálására. Ugyanis ha a fájlban csak animáció van, de nincs se csontváz, se mesh, akkor kb. minden program beadja a derekát, nem próbálja meg visszakonvertálni, vagy hibával meghal.

Ezt olyan szinten mondom, hogy egy még félkész GitHub-os projektet töltöttem le, amit videókkal támasztott alá a srác (hogy nála már néha-néha működik), és ez nekem a karaktermodellt FBX-be átkonvertálta simán, de az animációs fájloknál kiakad. Egyébként a Neverwinter-hez készíti hivatalosan, nem Metinhez.
Ha az ő alkalmazását használom, ez a vége:


Aztán a Divinity-hez is készült valami cucc exportáló, ez nézett ki eddig a legpofásabban, de soha nem importálta még a .GR2-imet, mert hibás a header rész, tuti nem is gr2-t akarok használni (valójában). Semelyiket nem engedi, függetlenül, hogy van-e benne anim, vagy sem.

Ezen kívül még amihez nagyobb reményeket fűztem, az a Nexus Buddy 2 volt, ez pedig a Sid Meier féle Civilization V-höz készül(t), asszem', és itt, de főleg itt a fórum téma, ahol leírják részletesen, mi van. Nekem ez azért nem sikerült, mert maga a Nexus folyamatosan appcrashelt, olyan hibakóddal, amire mindenki azt írja neten, hogy "telepítsd újra a .NET keretrendszer 4.0-dat". Ez hülyeség. Főleg, hogy ezt a PC-men is kipróbáltam, ugyanaz a hiba, ezen a laptopon 4.5.2 van (asszem'), azon kerek 4, egyiken sem jó, illetve ugyanaz a hiba. Ha rosszul adod meg az indításnál általa bekért elérési utat, akkor crashel, DE a Regedit-ből a Firaxis-ra rákeresve megtalálhatod a kulcsát, valami ToolIzé sor, ha törlöd azt a sort (vagy az egész mappáját), újra kéri a Path-ot, tehát no crash.. Lehet próbálkozni a leírás alapján. (Talán este [máris mindjárt este van, miért keltem 15:00-kor?] letöltöm az egész Civilization V-t, úgy nem lehet hiba, hogy az Assetek mappát nem találja.)

És ezen kívül is próbálgattam mindenféle hülyeséget, csak egyet nem - a direkt skeleton exportálás nevű "gr2skanim_1_2_Max2008"-t. Mivel a nekem letöltött 3D Studio Max az csak 7-es verzió. De a másik gépre talán szintén este letöltöm a 2008-ast (utálom ezt a sok szemetet), és úgy esetleg működni fog.. Ide nem is írok többet ezzel kapcsolatban, csak ha sikerül. Már így is regény.


Nincsenek megjegyzések: