Megye Futás 2018 2018. április 24., kedd - 13:59


(És ezt úgy írom most meg, hogy a tavalyit még azóta sem írtam le..)

Hát, ez volt a harmadik Megye Futás, amin én részt vettem, de valójában ez már az 5. megrendezett esemény, tehát kettőt hagytam ki az elején.

Az első alkalommal - mikor részt is vettem -, nagy tolongás volt a suliban. Kimentünk a Füzesgyarmat felől érkező Tóth László elé. Végül is bevágtam a táskámat a kocsiba, és én akkor hazafutottam teljesen, Szeghalomtól Dévaványáig. Valójában lol, még ha a pihenőket/megállókat/megállásokat és a lassú tempót bele is számoljuk, ez akkor is majdnem 25 km távolság. o.O Ennél azért kevesebbet számoltam korábban.. De az idő tökéletes volt, kicsit borongós, nem tűzött a nap, és ez sokat könnyített.

A végére a lábam eléggé megszenvedte, napokig bicegtem, meg ilyesmi. A második Megye Futásom rövidebb volt elvileg, Újladány legszéléről kísértem Lacit és akkor még több tagú kis csapatát Ványa irányába. (Azon a futáson pl. ott volt a lánya is, Cintia), de mondjuk jóval melegebb idő volt, jóval kevésbé is voltam felkészülve. Nem jutottam be a Művelődési központig Ványán, épp csak az elején lévő fotózásig a Ványa táblánál. Aztán sétálva, nagy nehezen sikerült beérnem, de már persze a beszéde felénél járt László, amiből vettem is fel azért videóra egy hosszabb részletet.



Idén sokkal jobban készültem rá, az előző bejegyzésben leírtam a technikai részleteket. Egyet kivéve - hogy az osztálytársamnál raktam le a biciklimet reggel. A terv az volt, hogy áttekerek reggel Ladányba, majd otthagyva a bringát, buszozok Szeghalomra, és onnan futok Ladányig, az kb egy tízes, és onnan biciklivel kísérem Ványáig őket.

Ez reggel így is indult, bár az osztálytársam nem kelt fel, mire odaértem (fél óra volt otthonról hozzáig eltekerni, majdnem pontosan 30 perc). Szerencsére az apuja épp hazajött, és beengedett, le tudtam rakni a bringát, és a buszhoz is kiértem még (bőven).
Szeghalmon újabb csalódás ért - nem ismerte a részleteket senki. :( Én meg keresgéltem a leírások, dokumentumok között, hogy most mikor lesz indulás, és honnan. A mikorra találtam választ, bár valahogy előtte elsiklottam a Google Drive dokumentum felett. De végül kaptam infót, a PAG udvarán volt gyülekező, 8:30-kor. Szóval átmentem, épp jókor. Jött aztán a Megye Futás kocsi is, meg Laci (békéscsabai Futónagykövet), és kísérője, Dani, a gyulai Futónagykövet.


Egész jó idő volt, jól haladtunk a futással. Megemlítettem, hogy Ványa irányába annyira nem jó az út, mert ugye biciklis út sincs, de most még a kövesutat is felkaparták, javítás alatt áll. Bár, az az osztálytársam, akinél otthagytam a bicót, azt hallotta, hogy most épülni fog egy bringaút a két város közé. Egyébként közben a vonat is megszivatott, mert a sorompó leereszkedett előttünk, pedig így is késésben voltunk... Első napi törvényszegés.. Átfutottunk megkerülve, ráadásul a vonat is alig 50 méterre járt kb. (Máskor persze percekig nem is látni..)


Ladányban - az üdvözlésünk után - ezt a szóbeszédet megerősítette az általános iskola igazgatónője is. (Szóval tényleg lesz. Ladány nyert valami pályázatot, ezért nem nagyon tud róla senki Dévaványán.)


Ezután én felhívtam az osztálytársam, aki elvileg egész nap otthon lesz, mert csomagot vár. Akartam neki szólni, hogy most megyek a biciklimért. Erre közli, hogy ott áll a megállóban (50 méterre tőlem)... De apuja mindjárt otthon lesz, tojásért ment boltba. 2 perc. Majd 10 perc után indultunk is tovább, és mivel az útvonal szerint (Szeghalom-Ladány-Ványa-Ladány...) még visszajönnek ide Laciék, a kissulisok nem jöttek velünk, hanem majd akkor fognak kicsit futni, a második érkezéskor. Emiatt nem is állnak meg a Ladányból kifelé táblánál, így még inkább sietnem kell(ett), mikor lefordultam tőlük, hogy osztálytársamnál felkapjam a bringám.
De a kapu zárva.. Vártam negyed órát, és még mindig. Kopogásra nincs reakció, biciklik sehol, csak az enyém az udvaron.. Már nem tudtam mit kezdeni, megkértem az első embert, aki arra járt, hogy segítsen kihoznom a saját bringámat. Alig tűnik lopásnak.. lol.

Azért ezt a helyzetet képzelje el bárki: nincs nálam semmilyen irat, se telefon, se más. (Mind a kocsiban lévő táskában volt, ami haladt Ványa felé). Az is kizárt volt, hogy utolérjem őket, hisz futók, és jobban is bírják, mint én, én meg ~13 km után már fáradt is voltam. A bicikli, amivel utolérhetem őket meg bent van egy telken, és ki kell lopnom. Remek történet. Na mindegy, hát a betonoszlopon való mászás közben még a kezem is sebes lett kicsit amúgy (rohadj meg, Czocher xd). De már nem érdekelt. Tekertem, mint a hülye, bár duplán fáradtan.. Azért magamat 2x felhúzni egy 2 méter magas oszlopra nem egyszerű, főleg vigyázva az új ruhára.

Félúton értem be a futókat és a kocsit, épp akkor kezdtek megállni. Még nem hagytuk el a Fitodry üzemét, szóval Ványa közepéig (a könyvtárig kellett most menni, nem a Műv.házig) lényegében volt még ~6 km, ha nem 7. Ekkor beraktam a bringát a kocsiba, hogy "áá, futok én is tovább". Nem soká jött a megszokott fotósunk elénk, illetve pár km múlva a többi ványai futónk közül is páran.

A táblánál is volt egy kis fotózkodás. Azalatt a pár mp alatt gyűjtöttem erőt, hogy még befussak, mert már nem sok volt (hátra, de erőm sem).. Csak sikerült beérni. Ott aztán kaptam oklevelet is, meg pár fotó készült, és még a buszt is elértem, így még volt időm betérni a suliba is az átszállásig, illetve a Dekorpontba is.




Összességében nem volt rossz futás, majdnem 20 km volt (melegben!!), de volt köztesen bringázás is, meg kerítésmászás.. o.O A cipő is bevált, nem lett semmilyen sérülés, se víz-, se vérhólyag a lábamon. És úgy látszik, hogy valamit csak erősödik a szervezetem, most közel sem az van, hogy bicegek, meg nem tudok sétálgatni sem.

Gyuri és Laci a nap tényleges végén

Ja, és az oklevél idén.

Nincsenek megjegyzések: