90 km 2018. június 21., csütörtök - 5:38


Legalábbis megközelítőleg. Kicsit pontosabban olyan 84 km-t tekertem tegnap. A Jobbiknak volt egy kis fóruma Szarvason, ahova eljött Stummer János is. Egy rövid kis 2,5 órás beszélgetés volt. Kapva az alkalmon, bringáztam egyet - mivel bátyám úgyis így tervezte az utat, csak ő Gyomaendrődről indulva, a munkahelyéről.


Így 13:30-kor elindultam itthonról a Turulhoz. Most ugye útmunkálatok folynak, de ettől függetlenül egy része már nagyon járható a kijavított szakasznak. Ezért is reménykedtem benne, hogy a meleg idő, napsütés ellenére gyorsan átérek legalább Gyomáig. Ez nagyjából be is jött, amúgy a jelzőlámpák is épp úgy váltottak, hogy nekem kedveztek. Így 14:20-ra le tudtam ülni egy padnál, s várni.

Itt megjegyezném, hogy ez az az időpont, amikor minden adott volt az elintéznivalóimhoz. Mellékszál következik: jelentkeztem diákmunkára az önkormányzathoz Dévaványán, mint tavaly. Ehhez ugye menni kell a munkaügyre, majd orvosi, és végül vissza az ügyintézőkhöz. Szóval ha ezelőtti időben megkaptam volna az üzenetet, miszerint Most már mehetek a munkaügyre, akkor - a még hátra lévő fél órámba simán befért volna, hogy beugrok, szerintem meglettem volna gyorsan - tavaly is voltak jó páran, mégis 20 perc volt. És ugye iratok is voltak nálam, stb.. Na mindegy. De az üzenetet félúton Szarvasra kaptam meg. De nem gond, ma (csütörtökön) úgy gondoltam, hogy még beugrok gyors, hogy legalább azt letudjam. Kis pihenő gyanánt, a nagy bringázás után. És mi a poén?


Na oké... Ez direkt ellenem irányul. Na de vissza a bringázáshoz:

14:50-kor elindultunk Gyomáról Szarvasnak; arrafelé is gyönyörű az út... Az út 60%-át megtéve volt egy biciklis út, aminek örültem, aztán mégsem. Dzsungelnek inkább nézett ki. A felét benőtte mindenféle fű, meg növényzet. Ez egészen így volt befelé, és a szembejövő 2-3 biciklissel nehezen fértünk a 2 sávos úton, mert a gaztól az 1 középső úttá redukálódott.

Szarvason aztán indokolatlan biciklis út megszakítás, de folytatódott az út másik oldalán. Rendesek vagyunk, a zebrán átkeléshez megállítottuk 1 percre a forgalmat a lámpával. (Este visszafelé nem nyomkodtuk, úgyis kevesebb jármű volt..)

Hát, csak beértünk a helyre. Még belefért egy pár energiaital, fagyi a várakozásba. Az kifejezetten jó volt. (Találtunk szemben valami Reált. +1: most vettem először sportitalt, Watt márkájút. Azt hittem, hogy energiaital, mert úgy nézett ki, ivás közben tűnt fel, hogy pezsgőtabletta íze van. És nincs benne koffein, csak vitaminok. Nem volt rossz, határozottan! Ilyen arany doboza volt. Egyébként a nyugtára energiaitalként vezették fel; micsoda átverés. :P)


A megbeszélés érdekes volt, Stummer János pedig jó arc. És mellesleg Békés megyei származású.

A többség nem gondolta komolyan, hogy bringával jöttünk, és megyünk, csak mikor látták, hitték el. 20:30 körül indulhattunk visszafelé, már sötétedett, de még kiértünk a városból, mire teljesen beállt az éjszaka. A biciklis út visszafelé is borzalmas volt, a bogarak.... rengeteg volt.

Az egész visszaúton bár zavaró volt a sötétség (és a szembe világító kocsik), a forgalom, kifelé jövet a szagok, mégis a legrosszabb tényleg a rengeteg kis bogár volt, ami belerepült a hajba, szembe, meg ruhába...

A biciklis út vége után, már tűrhetőbb volt. Endrőd felé (Öregszőlő környékén) volt már egész jó utcai világítás. Gyomára is szélsebesen átértünk, de még Endrőd másik végében beelőzött egy tűzoltókocsi, aminek a hirtelen sebességétől és szirénázásától meg is ijedtem, mikor mellettünk elhajtott. (Hát.. vajon Gyomaenrdődön történt valami, vagy másfelé? Ez úgy fél 10 körül lehetett már.) Gyomáról már ismertük a járást, gyorsan hazaértünk.

Jó kis út volt, de a végén már kezdtem fáradni. Zsibbadtam, a nap miatt a két karom odafelé leégett, lehet a fejemen is a bőr kicsit; álmos is voltam (már a megbeszélésen is majdnem elaludtam), és erre rátett lapáttal, hogy sokat ittam ugyan (a fagyi sem volt épp szilárd), viszont reggeliztem csak. Szóval úgy hazaérni a 84. kilométer után, hogy reggel ettél utoljára, akkor is 2 virslit egy szelet kenyérrel...

Még jó, hogy az apple-pear Wattom még megmaradt egy gyors esti evéshez, miután fürödtem, s feküdtem. Mint látható a bejegyzés időpontján, sokat nem sikerült aludnom.. 3 körül keltem, pedig éjfélkor feküdtem fáradtan. Nincs most alvós érzésem..

Szóval az eddigi Ványa-Gyoma 2x távomból adódó 60 km egy nap alatt (10 órán belül) rekordtávom kerékpárral most már 84 ~= 90 km.

Nincsenek megjegyzések: